Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Hej alla!

Av Jenny - 9 april 2010 11:11

 

Jag har nu skapat en ny blogg som helt och hållet kommer att handla om CHOKLAD. Men inte vilken choklad som helst, utan den så kallade XOCAI - chokladen, som är en hälsochoklad! Tänk att kunna kombinera god smak och välbefinnande för kropp och själ. De flesta gillar ju choklad, men det kanske är nåt man försöker dra ner på då det gör att man går upp i vikt osv. Visserligen finns vanlig mörk choklad att köpa, där kakaoinnehållet är högre och den chokladen är nyttigare. Men jag kan meddela, att vanlig mörk choklad inte alls går att likställa med denna hälsochoklad; Xocai. Xocai är mycket mer nyttig, och vad gäller viktuppgång har det faktiskt visat sig att denna choklad hjälper till att gå NER i vikt istället för tvärtom.


Okej, men varför är då Xocai så nyttig?!


De som tillverkar hälsochokladen har patent på kallpressning vilket är den teknik man använder vid tillverkning av hälsochokladen. Det gör denna choklad mycket unik i sitt slag. Det gör nämligen att chokladen bevarar en mängd nyttiga antioxidanter som är mycket välgörande på olika sätt. En antioxidant är ett kemiskt ämne som motverkar oxidation av andra ämnen. Eftersom oxidation kan skapa fria radikaler som skadar levande celler, så anser många att det viktigt att äta mat rik på antioxidanter. (Wikipedia) Ingen mat innehåller dock så mycket antioxidanter som denna hälsochoklad; xocai. Xocai innehåller nämligen förutom kakao, acai-bär och blåbär. Kakao och acai-bäret har det högsta innehållet av antioxidanter bland alla livsmedel! Så denna choklad är alltså proppad med nyttigheter. I Canada används till och med denna choklad som medicin på grund av dess goda innehåll och effekter.


Så, vad är denna hälsochoklad bra för?


Det finns en mängd goda hälsoeffekter faktiskt, här nedan är en lista på vad chokladen är bra för...


- Minska vikten

En jag känner hade börjat prova äta chokladen (3 kakor per dag) i ungefär en vecka, och hon hade redan upplevt en skillnad. Bland annat märkte hon att hon sov djupare, att hon hade fått bättre blodcirkulation och att hon blivit mjukare i huden.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 16 maj 2010 23:11

Jag rekommenderar verkligen denna choklad, av olika anledningar!! Den är först o främst god, så god att jag helt o hållet typ slutat med godis... det var flera veckor sen jag åt vanligt godis nu! och då är jag annars en godis/sockerberoende. Choklade...

Av Jenny - 18 april 2010 18:58

Nu har jag börjat äta Xocai- power squares, typ 3 st om dagen. Har faktiskt blivit så att jag ätit fyra idag tror jag, för de är så goda! Jag gillar normalt sett inte så mycket den mörka 70-procentiga chokladen man köper i butik, men den här gillar j...

Av Jenny - 13 april 2010 09:42


Snart ska jag registrera mig för att börja kunna äta och rekommendera Xocai -chokladen. Ett introduktionspaket kostar ca 2500 kr, vilket kan låta lite dyrt, men då får man två hela lådor choklad som jag tror räcker drygt två månader! Efter detta finn...

Presentation


XOCAI - Hälsochoklad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards